La millor campanya electoral

octubre 21, 2007

Ahir Pasqual Maragall ens va anunciar que pateix un principi d’Alzheimer i després del meu post d’ahir m’han anat invadint tot tipus de sensacions i records. Avui he llegit els comentaris del meu amic Albert Aixalà (http://aaixala.blogspot.com/) a qui vaig conèixer “gràcies” a Pasqual Maragall.
L’Albert i jo ens vàrem fer amics fent campanya. Encara recordo com sentats en un bar de les Rambles de Barcelona jo el vaig animar a fer campanya per Pasqual Maragall i anar a recòrrer Catalunya per trobar més i més joves. Vàrem fer més de 65.000 quilòmetres.
Aquella va ser, amb tota certesa, la millor campanya electoral que hi ha hagut mai. Xavier Roig va ser el seu director i, sobretot, impulsor. Encara ara en parlem sovint amb en Xavier.
Molts són els aspectes que podem subratllar d’aquella campanya: professionalitat, imatge, il·lusió, idees noves, convicció, disseny, obertura, ciutadana, etc. Però per mi va ser, sobretot, una campanya generadora. Una campanya que, tot i tenir uns objectius, un pla i una estrategia de campanya establert (per cert, del tot necessari a tota campanya electoral i que no totes tenen) va saber anar millorant a partir de les aportacions de les plataformes ciutadanes que com a bolets anaven apareixent per tot Catalunya.
Sempre recordaré unes paraules que li vaig sentir a Isidre Molas en un dels múltiples sopars de suport a Pasqual Maragall. Faltaven molt pocs dies pel dia D i va resumir molt bé el sentir de tots aquells que feia ja molts mesos que feiem campanya: Bufen Nous Vents a Catalunya! Molts i moltes empenyiem aquests nous vents. Hi havia darrera una concepció de la política de la que un dia en parlaré.

Responder

